Шановні колегі! Дозволю собі Вам нагадати, що крім положень, наказів и т.інш. існують закони, що мають вищу юридичну силу. Так от, ст. 13 Закону України "Про державну статистику" нам з Вами нагадує:
органи державної статистики мають право в межах своєї компетенції приймати рішення з питань статистики, обліку і звітності. Р
ішення органів державної статистики з цих питань є обов'язковими до виконання всіма суб'єктами, на яких поширюється дія цього Закону.
Вказані органи також, серед іншого, мають право:
- вивчати стан первинного обліку і статистичної звітності;
- перевіряти достовірність первинних та статистичних даних, поданих респондентами. Застосовувати при цьому у порядку, встановленому спеціально уповноваженим центральним органом виконавчої влади у галузі статистики, метод безпосереднього відвідування виробничих, службових та інших приміщень, ділянок тощо юридичних осіб, їх філій, відділень, представництв та інших відособлених структурних підрозділів, а також громадян - суб'єктів підприємницької діяльності;
- подавати правоохоронним органам пропозиції щодо притягнення винних у порушенні вимог цього Закону посадових осіб та громадян - суб'єктів підприємницької діяльності до відповідальності, передбаченої законами,
- розглядати справи про адміністративні правопорушення та накладати відповідно до законів штрафи.
Так, відповідно до ст. 186-3 Кодексу про адміністративні правопорушення неподання органам державної статистики даних для проведення державних статистичних спостережень або подання їх недостовірними, не в повному обсязі, не за формою, передбаченою звітно-статистичною документацією, чи із запізненням;
незабезпечення належного стану первинного обліку; порушення порядку ведення Єдиного державного реєстру підприємств і організацій тягне за собою накладення штрафу на громадян від трьох до п’яти неоподатковуваних мінімумів громадян, на посадових осіб та громадян – суб’єктів підприємницької діяльності – від десяти до п’ятнадцяти неоподаткованих мінімумів доходів громадян. Дії, передбачені частиною першою цієї статті, вчинені повторно протягом року після накладення адміністративного стягнення тягне за собою накладення штрафу на громадян від п’яти до десяти неоподатковуваних мінімумів громадян, на посадових осіб та громадян – суб’єктів підприємницької діяльності – від п’ятнадцяти до двадцяти п’яти неоподаткованих мінімумів доходів громадян.
Таким чином, після кожного порушення порядку ведення первинної облікової документації, виявленого органом статистики тягне накладення штрафу на посадову особу.
Таким чином, рекомендаційними є лише ті форми, в яких прямо передбачено, що вони є рекомендаційними. Я не знаю, як працюють у Донецьку, але в Києві мені досить чітко сказали, що ще півроку при проведені перевірок будуть закривати очі на незастосування нових ТИПОВИХ форм, враховуючи послідовнісь та повільність запровадження останніх (усна вказівка керівництва), а з липня 2009 року будуть застосовані реальні штрафи за порушення. Тому, без паніки шановні, але потроху, але впевнено необхідно переходити на ВСІ нові форми.
Щодо державної реєстрації відповідного наказу, то даний нормативно-правовий акт не підлягає державній реєстрації (ця обставина не впливає на його обовя'зковість) з огляду на наступне.
ПОЛОЖЕННЯ
про державну реєстрацію нормативно-правових актів міністерств, інших органів виконавчої влади
2. Державній реєстрації підлягають
нормативно-правові акти, що зачіпають права, свободи й законні інтереси громадян або мають
міжвідомчий характер.
3. На державну реєстрацію подаються нормативно-правові акти, прийняті уповноваженими на це суб'єктами нормотворення у визначеній законодавством формі та за встановленою законодавством процедурою, що містять норми права, мають неперсоніфікований характер і розраховані на неодноразове застосування, незалежно від строку їх дії (постійні чи обмежені певним часом) та характеру відомостей, що в них містяться, у тому числі з грифами "Для службового користування", "Особливої важливості", "Цілком таємно", "Таємно" та іншими, а також прийняті в порядку експерименту.
5. Н5. На державну реєстрацію не подаються акти:а державну реєстрацію не подаються акти:
а) персонального характеру (про склад комісій, призначення на посаду і звільнення з неї, заохочення працівників тощо);
б) дія яких вичерпується одноразовим застосуванням, крім актів про затвердження положень, інструкцій та інших, що містять правові норми;
в) оперативно-розпорядчого характеру (разові доручення);
г) якими доводяться до відома підприємств, установ і організацій рішення вищестоящих органів;
д) спрямовані на організацію виконання рішень вищестоящих органів і власних рішень міністерств, інших органів виконавчої влади, що не мають нових правових норм;
е)
рекомендаційного, роз'яснювального та інформаційного характеру (методичні рекомендації, роз'яснення, у тому числі
податкові, тощо),
нормативно-технічні документи (національні та регіональні стандарти, технічні умови, будівельні норми і правила,
тарифно-кваліфікаційні довідники, кодекси усталеної практики, форми звітності, у тому числі щодо державних статистичних
спостережень, адміністративних даних та інші).
Таким чином, ті акти, що стосуються статистики НЕ віднесені до рекомендаційних, але вони НЕ підлягають державній реєстрації.
І на останок. Нам з Вами як суб'єктам правозастосування, державна реєстрація у Мінюсті є лише світлофором: є держ. реєстрація - вирахували 10 днів з дня реєстрації- і застосовуємо, немає державної реєстрації, але обов'язковість таких рішень передбачена ЗАКОНОМ (ЗУ "Про державну статистику") - з дня прийняття, якщо інше не передбачено в самому акті (в нашому випадку з 01.01.2009)!!! Тому, не дуже покладайтесь і розраховуйте на Мінюст, особливо з огляду на останні сумнівні та протирічні одне одному коментарі пана Онищука з приводу підвищення тарифів на житлово-комунальні послкги у м. Києві
На мій погляд, це наша народна творчість, є держ. реєстрація - застосовуємо, немає - не бачили такого н.-п. акту.......
Цитата:
Сообщение от anatol_ua
2. Всё остальное - извините " рішення Держкомстату України, прийняті в межах його повноважень, є обов’язковими для виконання органами державної влади, органами місцевого самоврядування, іншими юридичними та фізичними особами."
Зарегистрируют эти решения в Минюсте - буду исполнять как миленький  ,
не зарегистрируют - пусть сами исполняют (пока вопрос спорный - буду толковать в свою пользу)  .
|
Анатолий, позвольте с Вами не согласиться. Решения гос. органані принимают в форме приказов, распоряжений и т.д. Но в какой бы форме их (решения) не принял в данном случае Госкомстат, они есть обязательны! Или я Вас неправильно поняла?!
Цитата:
Сообщение от anatol_ua
Так мне что, статью о табеле переписывать ? Не хочу !!!
(пока вопрос спорный - буду толковать в свою пользу)  .
|
И на останок, действительно, вопрос ОЧЕНЬ спорный и тут можно копья ломать долго, все покажут будущие письма, разъяснения etc. На судебную практику уповать не приходится, увы!!