![]() |
Чи можна призначити держслужбовця на нижчу посаду за рахунок вищої?
Шановне товариство ! Чи можна призначити державного службовця на нижчу посаду, яка не передбачена штатним розписом державної установи за рахунок вищої ?
Наприклад: на посаду спеціаліста - за рахунок посади провідного або головного спеціаліста; на посаду провідного спеціаліста - за рахунок посади головного спеціаліста; на посаду інженера II категорії - за рахунок посади інженера I категорії або старшого інженера; на посаду інженера I категорії - за рахунок посади старшого інженера тощо.". Завчасно дякую ! |
Цитата:
А взагалі, питання незрозуміле. |
Как я понимаю:lol: (пример):
Есть Финансовый отдел. Есть должности - Финансовый директор; Глав.бухгалтер; Зам. Глав. бухгалтера; Бухгалтер;Кассир. Допустим, сотрудник занимает должность зам. глав.бухгалтера, должности Бухгалтера - нет и вы его делаете Главным бухгалтером??? Правильно? Если да - то это бред!:reverie: В данном случае Вы переводите сотрудника на другую должность и повышаете в должности, а Вам нужно понизить. Вводите в ШР должность Бухгалтера и понижайте. |
А я так зрозуміла, що в ШР є посада головного спеціаліста, а вони замість неї хочуть прийняти людину на посаду спеціаліста. :bravo:
Спочатку треба внести відповідні змін до ШР. |
Маге, Ви правильно зрозуміли суть проблеми. Щодо внесення змін в штатний розпис, цей варіан зрозумілий і він є найлегший. Проте, питання стоїть по іншому-чи може керівник державної установи призначити на нижчу посаду, яка не передбачена ШР, за рахунок вищої штатної посади.Знаю, що це питання законами України не врегульовано. Зазначу тільки, що на даний час існують підзаконні нормативні акти, які дозволяють роботодавцю здійснювати такі призначення на посади. Зокрема такі призначення допускаються в системі СБУ, МВС, ..... , які легалізовані відповідними наказами, котрі зареєстровані в Мінюсті. Отже, виходить, що подібні правовідносини уже врегульовані, а тому допускається здійснювати подібні призначення в інших державних органах. Буду радий почути Вашу думку з цього питання. Дякую!
|
Цитата:
І як ви це бачите на практиці? В ШР є посада головного спеціаліста, з певним окладом. Її буде займати людина, в трудовій книжці та в наказі про прийняття якої буде записана посада "спеціаліст"? А який оклад ви їй встановите? І яким чином ви це зробите? Думаю, якщо ви для себе відповісте на всі поставлені запитання, ви зрозумієте, що це неможливо. |
АДМІНІСТРАЦІЯ ДЕРЖАВНОЇ СЛУЖБИ СПЕЦІАЛЬНОГО ЗВ'ЯЗКУ ТА ЗАХИСТУ ІНФОРМАЦІЇ УКРАЇНИ
Н А К А З 15.04.2008 N 58 Зареєстровано в Міністерстві юстиції України 23 червня 2008 р. за N 547/15238 Про затвердження Інструкції про порядок застосування Положення про проходження служби в Державній службі спеціального зв'язку та захисту інформації особами рядового і начальницького складу { Із змінами, внесеними згідно з Наказом Адміністрації Державної служби спеціального зв'язку та захисту інформації N 43 ( z0349-11 ) від 28.02.2011 } Відповідно до Закону України "Про Державну службу спеціального зв'язку та захисту інформації України" ( 3475-15 ) та постанови Кабінету Міністрів України від 27.12.2006 N 1828 ( 1828-2006-п ) "Питання проходження служби в Державній службі спеціального зв'язку та захисту інформації особами рядового і начальницького складу" Н А К А З У Ю: 1. Затвердити Інструкцію про порядок застосування Положення про проходження служби в Державній службі спеціального зв'язку та захисту інформації особами рядового і начальницького складу (додається). 2. Начальникам структурних підрозділів Адміністрації, регіональних органів, територіальних підрозділів, закладів та установ Державної служби спеціального зв'язку та захисту інформації України забезпечити вивчення та неухильне дотримання особами рядового і начальницького складу Держспецзв'язку вимог Інструкції про порядок застосування Положення про проходження служби в Державній службі спеціального зв'язку та захисту інформації особами рядового і начальницького складу. 3. Департаменту кадрового забезпечення Адміністрації Державної служби спеціального зв'язку та захисту інформації України в п'ятиденний строк після підписання наказу забезпечити його подання на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України в установленому порядку. Голова Служби Ю.Б.Чеботаренко ЗАТВЕРДЖЕНО Наказ Адміністрації Державної служби спеціального зв'язку та захисту інформації України 15.04.2008 N 58 Зареєстровано в Міністерстві юстиції України 23 червня 2008 р. за N 547/15238 ІНСТРУКЦІЯ про порядок застосування Положення про проходження служби в Державній службі спеціального зв'язку та захисту інформації особами рядового і начальницького складу ( 1828-2006-п ) I. Загальні положення Ця Інструкція розроблена відповідно до Закону України "Про Державну службу спеціального зв'язку та захисту інформації України" ( 3475-15 ) та Положення про проходження служби в Державній службі спеціального зв'язку та захисту інформації особами рядового і начальницького складу, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 27 грудня 2006 року N 1828 ( 1828-2006-п ) "Питання проходження служби в Державній службі спеціального зв'язку та захисту інформації особами рядового і начальницького складу" (далі - Положення). II. Порядок призначення на посади та переміщення по службі 2.4. З урахуванням освітнього рівня та професійної підготовки особи рядового і начальницького складу можуть призначатися на нижчі посади начальницького складу з використанням вакантних за штатним розписом вищих посад. Призначення на нижчі посади за рахунок вищих відбувається з обов'язковим дотриманням ієрархії статусів при повному або частковому збереженні функціонального призначення типової посади особи начальницького складу Держспецзв'язку. Наприклад: на посаду спеціаліста - за рахунок посади провідного або головного спеціаліста; на посаду провідного спеціаліста - за рахунок посади головного спеціаліста; на посаду інженера II категорії - за рахунок посади інженера I категорії або старшого інженера; на посаду інженера I категорії - за рахунок посади старшого інженера тощо. { Абзац другий пункту 2.4 в редакції Наказу Адміністрації Державної служби спеціального зв'язку та захисту інформації N 43 ( z0349-11 ) від 28.02.2011 } |
Чесно кажучи, ця інструкція мене здивувала. :reverie: Дякую, navi60.
Не думаю, що ви можете нею користуватись, її дія розповсюджується тільки на державну службу спеціального зв'язку та захисту інформації. І доречі, вона теж не відповідає на запитання яким чином встановити оклад по посадах, яких немає в ШР. |
Подібний нормативний акт у вигляді наказу існує також в Службі Безпеки України і також зареєстрований в Мінюсті. На мою думку цей сегмент трудових відносин побічно врегульований у такий спосіб. Оскільки інших НПА з цього питання немає, то можно обережно стверджувати, що такі призначення припустимі і в державній службі. Яка оплата ? По мінімальниму окладу.
|
Цитата:
|
СЛУЖБА БЕЗПЕКИ УКРАЇНИ Н А К А З 14.10.2008 N 772 Зареєстровано в Міністерстві юстиції України 31 грудня 2008 р. за N 1323/16014 Про затвердження Інструкції про організацію виконання Положення про проходження військової служби військовослужбовцями Служби безпеки України ( Із змінами, внесеними згідно з Наказами Служби безпеки N 624 від 25.09.2009 N 710 від 03.11.2009 N 494 від 16.09.2010 N 635 від 15.12.2010 ) 1. Затвердити Інструкцію про організацію виконання Положення про проходження військової служби військовослужбовцями Служби безпеки України (далі - Інструкція), що додається. 2. Начальникам підрозділів Центрального управління, регіональних органів, органів військової контррозвідки, керівникам навчальних, наукових, науково-дослідних та інших закладів, установ Служби безпеки України та Штабу Антитерористичного центру при Службі безпеки України організувати вивчення Інструкції особовим складом та суворо дотримуватися її вимог у практичній діяльності. 3. Начальнику Управління роботи з особовим складом забезпечити подання цього наказу на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України. 4. З цим наказом ознайомити особовий склад Служби безпеки України. Т.в.о. Голови Служби В.Наливайченко ЗАТВЕРДЖЕНО Наказ Служби безпеки України 14.10.2008 N 772 Зареєстровано в Міністерстві юстиції України 31 грудня 2008 р. за N 1323/16014 ІНСТРУКЦІЯ про організацію виконання Положення про проходження військової служби військовослужбовцями Служби безпеки України ( 1262/2007 ) I. Загальні засади 1.2. Застосування вимог Положення до військовослужбовців здійснюється рішеннями начальників, яким надано таке право Положенням і наказами Служби безпеки України. Ці рішення оформляються наказами по особовому складу, які підписуються керівництвом Служби безпеки України або керівниками підрозділів Центрального управління, регіональних органів, органів військової контррозвідки, навчальних, наукових, науково-дослідних та інших закладів, установ Служби безпеки України та Штабу Антитерористичного центру при Службі безпеки України (далі - органи, підрозділи, заклади, установи). У разі тимчасової відсутності зазначених начальників рішення з питань проходження військової служби приймаються особами, на яких покладено або за якими посадовими обов'язками передбачено тимчасове виконання обов'язків за цими посадами. IV. Призначення на посади та переміщення по службі 4.2. Заміщення військових посад цивільними особами і посад з подвійною тарифікацією (які можуть заміщатися як військовослужбовцями, так і цивільними особами (державними службовцями або іншими особами, які уклали трудовий договір із Службою безпеки України)) визначається окремими нормативно-правовими актами Служби безпеки України. Призначення на нижчі посади за рахунок вищих відбувається з обов'язковим дотриманням повного або часткового збереження функціонального призначення основних типових посад. |
Цитата:
|
Нехай Вам шановні форумчани, це здається юридичною крамолою, але я схиляюся до думки, що легалізація вищевказаної Інструкції та Наказу, шляхом їх реєстрації в Мін’юсті, дає право керівнику державної установи діяти таким же чином, тобто призначати на нижчі посади за рахунок вищих посад.
В цьому контексті зверніть увагу на ст..8 Цивільного кодексу України в якій сказано наступне: 1. Якщо цивільні відносини не врегульовані цим Кодексом, іншими актами цивільного законодавства або договором, вони регулюються тими правовими нормами цього Кодексу, інших актів цивільного законодавства, що регулюють подібні за змістом цивільні відносини (аналогія закону) 2. У разі неможливості використати аналогію закону для регулювання цивільних відносин вони регулюються відповідно до загальних засад цивільного законодавства (аналогія права). |
Але ж мова йде про трудові правовідносини, а не про цивільні.
Трудові відносини регулюються КЗпП, а не ЦК. |
Mardge, Ви, нібито праві, але не зовсім. Згідно ст.4 ЦК, актами цивільного законодавства, є Конституція, ЦК, а також інші закони України, які приймаються відповідно до Конституції України. За такого формулювання статті неможна однозначно стверджувати, що аналогія закону не стосується трудових відносин.
|
Я думаю, що при першій перевірці скажуть: оскільки вам не потрібна посада вищої категорії, працівник нижчої категорії справляється з роботою, слід замінити посаду у ШР з вищої на нижчу. А "вибити" потім кошти на вищу посаду буде складніше. Припустимо, оклад встановлять як для аналогічної посади цього/іншого відділу. А яку роботу він виконуватиме, якщо його посади не передбачено у ШР, отже на неіснуючу посаду не може бути посадової інструкції?
|
Совсем недавно у нас был живой пример, по ШР должность инженер технолог. Берем ребят после окончания института бакалавр (неполное высшее, опыта работы нет), через год они получат специалиста. по ЕТКС на эту должность только законченное высшее или опыт работы 2 года. Поэтому принимаем техником -технологом, в приказе о приеме устанавливаем оклад техника-технолога, делаем должностную техника -технолога и обещаем через какое-то время, как себя зарекомендуют перевести инженером.
|
Відкрию проблему дещо ширше. Річ у тім, що призначити на посаду в державну установу молодого спеціаліста без відповідного стажу роботи буде порушенням кваліфікаційних вимог, що в свою чергу відкриває широке поле діяльності для правоохоронних органів в контексті нового закону про корупцію. Отже керівник залишається перед вибором:
1).залишати установу не укомплектовану молодими, а отже перспективними кадрами; 2) прийняти молодого спеціаліста на посаду з порушенням кваліфікаційних вимог, а тому готуватися в суді захищатися від звинувачень в корупції (надання переваг при працевлаштуванні на роботу). 3) призначити працівника на нижчу посаду за рахунок вищої посади. Звичайно, що при реалізації останнього варіанту, дії керівника можуть кваліфікувати порушенням штатної дисципліни, що в гіршому випадку буде мати наслідком оголошення йому догани. Однак, прийняття на роботу з порушенням кваліфікаційних вимог тягне на корупцію, а це вже звільнення керівника з посади….. |
Дякую, що розкрили нам очи.
Задля уникнення порушень я б звільнила посаду нижчої категорії шляхом переведення з цієї посади працівника на вищу посаду, а на вакансію, що звільнилася, прийняла б молодого перспективного кадра. Дякую за дискусію. |
Звичайно це варіант, однак штатна конфігурація установи не зовсім дозволяє його використати. Тому не виключається призначення на нижчу посаду за рахунок вищої...
Дякую всім за спілкування. |
Часовой пояс GMT +3, время: 08:54. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.1
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd. Перевод: zCarot
2025 © МЕДІА ГРУПП 2025 © HR LIGA